متن دلخواه شما
انواع مواد خام سابلیمیشن و چاپ انواع تیشرتهای نخ پنبه
چهار شنبه 13 بهمن 1400 ساعت 23:31 | بازدید : 880 | نوشته ‌شده به دست ممد | ( نظرات )

برای هر مدیر عامل شرکت کاغذی که ده سال به آن نگاه می کند، چالش های واقعاً متفاوت در مورد کنترل هزینه ها نخواهد بود. روندهای جهانی صنعت را به یک چشم انداز جدید سوق می دهد، جایی که چالش ها و فرصت ها برای یافتن نقش های رشد ارزش آفرین برای محصولات جنگلی به شدت در حال تغییر هستند. برای مثال، زنجیره‌های ارزش خطی تاریخی صنعت، جای خود را به ساختارهای مشارکتی بیشتری با بازیگران داخل و خارج از صنعت داده است. ما معتقدیم که نمونه‌ها شامل همکاری‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده جدید خواهد بود. اینجا کلیک کنید پخش کننده های پالپ با نوآورانه تر با بازیکنان غیر یکپارچه همکاری می کنند. شرکت‌های کاغذ و بسته‌بندی که با خرده‌فروشان، شرکت‌های کالاهای مصرفی و کارشناسان فناوری همکاری بیشتری دارند. و محصولات جدید مانند محصولات زیست پالایشگاهی که نیاز به مشارکت جدید در بازار دارند. در اینجا چند نمونه جالب از نحوه عملکرد این روند و سایر روندها آورده شده است.

مرتبط ماندن (و افزایش ارتباط) در دنیای بسته بندی که به سرعت در حال تغییر است. بازار بسته بندی چند وجهی است و به طور مداوم در حال شکل گیری است. تحولات دیجیتال هم از طریق تحریک تقاضا برای بسته بندی مورد استفاده در تجارت الکترونیک و هم با امکان ادغام در بسته بندی حسگرها و سایر فناوری ها بر آن تأثیر می گذارد. تجارت الکترونیک موضوعات بسته بندی جدیدی مانند بهبود ایمنی محصول، تجربه "جعبه سازی"، اقدامات جعل، بهینه سازی برای تحویل آخرین مایل، و علاقه رو به رشد - حداقل از سوی خرده فروشان بزرگ مبتنی بر تجارت الکترونیک - را برجسته کرده است. امکان ادغام بسته بندی اولیه و ثانویه در عین حال، صنعت بسته بندی باید با فشارهای فزاینده پیرامون هزینه، حفظ منابع و پایداری مقابله کند. موضوع آخر در چند سال گذشته شتاب زیادی پیدا کرده است زیرا نگرانی‌ها در مورد زباله‌های پلاستیکی به نگرانی در مورد انتشار CO2 از مواد بسته‌بندی مبتنی بر فسیل افزوده است. شرکت‌های کالاهای مصرفی، خرده‌فروشان، بسته‌بندی‌کنندگان و سیاست‌گذاران به طور یکسان در حال بررسی طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های ممکن برای ظاهر بسته‌بندی فردا هستند.

فرصتی برای شرکت های محصولات جنگلی برای ایجاد یک پیشنهاد ارزش مشتری متمایز و متمایز در این چشم انداز هرگز بیشتر از این نبوده است. مدیران عامل مواد بسته بندی باید به تعدادی از انتخاب ها و معاوضه ها توجه کنند، زیرا آنها به دنبال موقعیت استراتژیک مناسب هستند. آیا باید یک پخش کننده خالص بالادستی باشید یا یک ارائه دهنده راه حل های بسته بندی؟ آیا باید فقط بر بسته بندی مبتنی بر الیاف تمرکز کنید یا راه حل های چند لایه ارائه دهید؟ آیا باید در ادغام فناوری و توسعه برنامه در بسته بندی پیشرو باشید یا روی توسعه مواد تمرکز کنید؟

برای مرتبط ماندن، بسیاری از شرکت‌های بسته‌بندی سعی می‌کنند به مالک برند یا کاربر نهایی نزدیک‌تر شوند. تنها تعداد کمی از شرکت‌ها در موقعیتی قرار دارند که این حرکت را با موفقیت انجام دهند، و حتی آنها نیز باید محتاط باشند. ما در حال حاضر شاهد هستیم که صاحبان برند و مشتریان پیشرو مزایای شرکت های بسته بندی را با ایده های مصرف کننده مانند مفاهیم بسته بندی کامل به چالش می کشند. برخی از این بازیگران ترجیح می‌دهند که شرکت‌های بسته‌بندی به جای آن بر شایستگی‌های اصلی مانند توسعه مواد یا رابط با بسترهای دیگر مانند پلاستیک تمرکز کنند.


چگونه صنعت کاغذ و محصولات جنگلی در عصر دیجیتال رشد می کند
به پادکست گوش دهید
یافتن مسیر درست در محصولات زیستی نسل بعدی. چوب یک ماده زیستی با خواص هیجان انگیز است، از الیاف، میکرو و نانوالیاف و مولکول های قند. سالیان متمادی است که در کنار محصولات خمیر کاغذ، کاغذ و تخته با حجم زیاد، یک صنعت سالم تولید محصولات زیستی وجود داشته است. ما در بحبوحه انفجار فعالیت های تحقیقاتی برای توسعه محصولات زیستی جدید، از کاربردهای نانوالیاف گرفته تا مواد کامپوزیتی و فیبر کربن مبتنی بر لیگنین هستیم. فرآیندهای جدیدی برای استخراج همی سلولز به عنوان ماده اولیه قندها و تولید مواد شیمیایی طراحی شده است و در عین حال بخش های سلولزی تراشه چوب را برای محصولات خمیری حفظ می کند.

ما بر این باوریم که محصولات مبتنی بر چوب راه‌های جدیدی برای افزایش ردپای خود در یک اقتصاد جهانی پایدارتر پیدا خواهند کرد. اما چالش‌ها بسیار زیاد هستند، به‌ویژه برای یافتن روش‌های تولید مقرون‌به‌صرفه که می‌توانند نه تنها در برابر مواد مبتنی بر نفت، بلکه در مقابل سایر مواد زیستی نیز مقاومت کنند. یافتن تعادل مناسب بین توسعه «جدید» و محافظت از «قدیمی» برای مدیران اجرایی شرکت‌هایی که دسترسی به فیبر تازه دارند، بسیار مهم است.

پیدا کردن رشد در مناطق مجاور. در یکی دو دهه گذشته، شرکت‌های بزرگ‌تر محصولات جنگلی را مشاهده کرده‌ایم که تمرکز را تنظیم کرده‌اند. اکثر شرکت‌ها از مجموعه‌های نسبتاً گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف محصولات جنگلی حضور دارند به تمرکز بر روی چند کسب‌وکار اصلی حرکت کرده‌اند. برای یافتن رشد ارزش‌آفرین در دو دهه آینده، انتظار داریم شرکت‌ها دوباره شروع به گسترش پورتفولیوی شرکتی خود کنند، اما آن را در اطراف کسب‌وکارهای اصلی که روی آن کار کرده‌اند گسترش دهند تا پیشنهادات ارزشی متفاوتی برای مشتری ایجاد کنند. یافتن مجاورت های ارزش آفرین به

کسب و کار اصلی یک تمرین چالش برانگیز در خلاقیت و هوش تجاری برای تیم های اجرایی خواهد بود.

یافتن رشد ارزش آفرین جدید برای محصولات جنگلی نیز بر تعدادی از موضوعات اجرایی عملکردی تمرکز خواهد کرد. ما معتقدیم موارد زیر از همه مهمتر خواهد بود.

نوآوری: صنعت محصولات جنگلی با دستور کار نوآوری سریع شناخته نشده است. به طور کلی این امر ضروری نبوده است، زیرا بازارها و ویژگی های تقاضا نسبتاً آهسته تغییر کرده اند. با این حال، در آینده، نوآوری در محصولات، فرآیندها، راه اندازی سازمانی و مدل های کسب و کار ضروری خواهد بود. برای بسیاری از شرکت ها، به روز رسانی شیوه های نوآوری و سازماندهی کارآمد یک چالش مهم خواهد بود.
مدیریت استعداد: مهارت های مختلف مورد نیاز طی ده تا 15 سال آینده، دیکته شده توسط پیشرفت هایی مانند مدل های کسب و کار جدید در دنیای آنلاین، افزایش نیاز به نوآوری و تجاری سازی محصولات، و تاثیر دیجیتالی شدن بر همه چیز، از فرآیندهای تولید تا محتوای کار. مسئولیت ویژه ای بر مجموعه استعدادهای شرکت های محصولات جنگلی خواهد گذاشت. نصب یک تیم اجرایی که قادر به درک خواسته‌های جدید در بین مشاغل مشتری، دیجیتال، محصولات زیستی است که زنجیره‌های ارزش کاملاً متفاوت را برآورده می‌کند و همکاری بین صنعت، وظیفه اصلی مدیران عامل و هیئت‌مدیره خواهد بود.

یکی از نبردهای خاص جنگ برای استعداد که می تواند به یک تمایز کلیدی تبدیل شود، محتوای کار است. تحقیقات ما در مورد آینده شغلی نشان می‌دهد که امروزه، حدود 60 درصد از همه وظایف، یعنی نه کل مشاغل یا نقش‌ها، بلکه اجزای آنها را می‌توان خودکار کرد. و با نگاهی به ده تا 15 سال آینده، بیش از 30 درصد از مهارت‌های فیزیکی و دستی در خطر منسوخ شدن هستند، در حالی که مهارت‌های فنی به سرعت رشد خواهند کرد. این امر چالشی حیاتی و احتمالاً موفقیت‌آمیز برای مهارت‌های مجدد برای شرکت‌های این صنعت فراهم می‌کند.

برتری تجاری: شرکت های کاغذ و محصولات جنگلی باید رابط تجاری خود را تغییر دهند تا مرتبط بمانند، به ویژه در بسته بندی و کاغذ پایین دست. آنها باید یک سازمان حرفه ای تر و ماهرتر ایجاد کنند که به جای تمرکز بر حجم فروش، بر خلق ارزش تمرکز کند.
ما معتقدیم صنعت کاغذ و محصولات جنگلی در حال حرکت به سمت دهه جالبی است، دهه‌ای که چیزی کمتر از تحول بخش‌های بزرگی از صنعت را شاهد نخواهد بود. موانع زیادی برای غلبه بر وجود خواهد داشت و صخره های استعاری برای سقوط وجود دارد. اما شرکت‌هایی که می‌توانند با موفقیت در مسیر حرکت کنند، می‌توانند منتظر صنعتی باشند که حس جدیدی از هدف و نقش حیاتی فزاینده‌ای برای ایفا کند.

مطالعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چهار شنبه 13 بهمن 1400 ساعت 1:55 | بازدید : 844 | نوشته ‌شده به دست ممد | ( نظرات )

مخترع فرانسوی ژوزف-ماری ژاکارد، که مأمور تعمیرات اساسی ماشین بافندگی ووکانسون شده بود، این کار را بدون دستورالعملی انجام داد که گم شده بود. در سال 1801، در نمایشگاه صنعتی پاریس، او طراحی بهتری را به نمایش گذاشت. در سال‌های 1804–1805 او اختراعی را معرفی کرد که از آن به بعد باعث شد تا ماشین بافندگی که به آن متصل است، بافندگی ژاکارد نامیده شود.

ماشین بافندگی ژاکارد
ماشین بافندگی ژاکارد
ماشین بافندگی ژاکارد، حکاکی، 1874. در بالای دستگاه مجموعه ای از کارت های پانچ وجود دارد که برای کنترل الگوی بافت به داخل ماشین بافندگی وارد می شود. این روش برای صدور خودکار دستورالعمل‌های ماشین تا قرن بیستم توسط رایانه‌ها به کار گرفته شد.
آرشیو بتمن

ضمیمه ژاکارد یک دستگاه ریزش انتخابی خودکار است که در بالای ماشین بافندگی نصب می شود و توسط یک آج که توسط بافنده کنترل می شود کار می کند. اینجا کلیک کنید همانطور که در دستگاه کششی، هر نخ تار از یک حلقه در یک طناب کنترلی عبور می کند که توسط یک وزنه محکم نگه داشته می شود. هر طناب از یک سیم ("قلاب") آویزان است که در پایین خم می شود تا طناب را نگه دارد و در بالا خم می شود تا دور تیغه ها یا میله های گریف، مکانیزم بالابر، قلاب شود. برای اینکه فقط آن دسته از نخ‌های تار که برای شکل‌گیری الگو مورد نیاز هستند، بلند شوند، باید برخی از قلاب‌ها را از گریف بالارونده جدا کرد. این کار توسط سوزن های افقی متصل به قلاب ها انجام می شود. همانطور که کارت الگوی سوراخ شده در جای خود روی استوانه حرکت می کند (که در واقع یک بلوک چهار گوش است)، سوزن ها از سوراخ های کارت عبور می کنند و تارها بلند می شوند. در جاهایی که هیچ سوراخی وجود ندارد، سوزن‌ها به عقب رانده می‌شوند (با یک حرکت فنر در انتهای مخالف هر کدام)، قلاب‌ها را از میله گریف بالا می‌کشند و تارها بالا نمی‌آیند.

هر کارت نشان دهنده یک پرتاب شاتل است و الگوی از پیش نویس بافت طراح به کارت ها منتقل می شود. اگرچه هر ضمیمه ژاکارد از نظر تعداد قلاب هایی که می تواند کنترل کند محدود است و بنابراین، در اندازه الگوی تکراری، می توان چندین ضمائم ژاکارد را به یک ماشین بافندگی اضافه کرد تا بافنده نه تنها بتواند پارچه های پیچیده ای تولید کند، بلکه بتواند پارچه ببافد. تصاویر در اندازه قابل توجه

شاتل پرنده
اولین گام تعیین کننده به سمت اتوماسیون ماشین بافندگی اختراع شاتل پرنده بود که در سال 1733 توسط جان کی انگلیسی به ثبت رسید. کِی بافنده پارچه های پهن باف بود که به دلیل عرضشان دو بافنده باید کنار هم بنشینند، یکی شاتل را از سمت راست به مرکز پرتاب می کرد و دیگری بین تارها می رسید و آن را به سمت چپ می فرستاد. و سپس آن را به مرکز برگردانید. توقف شاتل و رسیدن بین تارها باعث ایجاد نقص در پارچه شد. کی یک اتصال مکانیکی ابداع کرد که توسط طناب تکان خورده توسط بافنده کنترل می‌شود و شاتل را از میان سوله به پرواز در می‌آورد. تکان دادن بند ناف در جهت مخالف، شاتل را به سفر برگشت فرستاد. با استفاده از شاتل پرنده، یک بافنده می‌توانست پارچه‌هایی با هر عرضی را سریع‌تر از دو تا قبل از آن ببافد. با این حال، مزیت مهم اختراع کی، سازگاری آن با بافت خودکار است.

دستگاه های بافندگی نیرو محور

اولین ماشین قدرتی برای بافتن کالاهایی به عرض پارچه، که در سال 1785 توسط ادموند کارترایت، روحانی انگلیسی به ثبت رسید، ناکافی بود زیرا فقط سه حرکت را در نظر می گرفت: ریختن، چیدن و پیچیدن پارچه بافته شده بر روی تیر پارچه. ثبت اختراع دوم کارترایت (1786) بسیار جاه طلبانه بود، اما مفهوم ماشین بافندگی او مبنایی برای ماشین بافندگی موفق شد.


یکی از موانع بزرگ برای موفقیت ماشین بافندگی، لزوم توقف مکرر ماشین بافندگی به منظور پانسمان (یعنی اعمال اندازه روی) تار بود، عملیاتی که مانند بسیاری دیگر، در زمان مناسب و معقولی انجام شده بود. بافت با دست انجام می شد. با استفاده از دستگاه بافندگی نیرو، یک نفر دوم باید به طور مداوم برای انجام این کار استخدام می شد، بنابراین هیچ صرفه جویی در هزینه و زمان وجود نداشت. در اوایل قرن نوزدهم یک دستگاه پانسمان ساخته شد که تار را پس از پیچاندن آن بر روی تیر تار و زمانی که به تیر پارچه منتقل می‌شد، آماده می‌کرد. اگرچه بعداً با یک دستگاه اندازه‌گیری بهبودیافته جایگزین شد، اما دستگاه بافندگی برق را به ابزاری کاربردی تبدیل کرد.


پیشرفت های انجام شده توسط ویلیام هوراکس اسکاتلندی بین سال های 1803 و 1813 شامل بهبود روش برداشتن پارچه (یعنی پیچاندن پارچه بافته بر روی تیر پارچه) و ساخت ماشین فشرده تر از آهن بود که در مقایسه با چوب به فضای کمی نیاز داشت. دستباف


فرانسیس کابوت لوول، از بوستون، بافندگی قدرتی را آزمایش کرد و برای افزایش سرعت بافت، پیشرفت هایی را اضافه کرد و همچنین دستگاه پانسمان را بهبود بخشید.


یک پیشرفت ارزشمند، حرکات شل کردن و برداشتن، برای حفظ کشش تاب یکنواخت به طور خودکار بود. اصل نگه داشتن در ضرب (یعنی اجازه ندادن تار تا زمانی که چنگ در جای خود قرار نگیرد) که برای اولین بار توسط اراستوس بریگام بیگلو در قالی بافی به کار رفت، با موفقیت در تمام انواع بافندگی اعمال شد. یکی دیگر از اختراعات Bigelow، قابل استفاده در power lo

oms به طور کلی اگرچه برای اولین بار در ماشین بافندگی فرش مورد استفاده قرار گرفت، مکانیسم توقف ترمز اصطکاکی بود که اجازه می داد بافندگی بدون ضربه متوقف شود.

این تحولات در درجه اول مربوط به دستگاه بافندگی قدرتی بود که برای بافندگی کالاهای ساده استفاده می شد. ویلیام کرامپتون، یک ماشین‌کار انگلیسی که در ماشین‌فروشی متصل به یک کارخانه پنبه در ماساچوست کار می‌کرد، ساخت ماشین بافندگی را که می‌توانست اجناس فانتزی ببافد، در سال 1837 در ایالات متحده و انگلستان به ثبت رساند. ماشین بافندگی بعدها توسط او بسیار بهبود یافت. پسر جورج کرامپتون چنین اختراعات قرن 19 تولید کالاهای نساجی را برای هر مصارفی در حجم و تنوع زیاد و با هزینه کم ممکن ساخت.

دستگاه های بافندگی مدرن
ماشین‌های بافندگی مدرن هنوز هم با تکرار عملیات ریختن، چیدن و کوبیدن به صورت متوالی می‌بافند، اما در این چارچوب در طول قرن بیستم پیشرفت قابل‌توجهی صورت گرفته است. چندین نوع جدید از ماشین بافندگی مورد استفاده صنعتی قرار گرفته اند، در حالی که انواع قدیمی تر تصفیه شده و دامنه آنها گسترش یافته است. دو تأثیر اصلی افزایش هزینه نیروی کار و استفاده روزافزون از نخ های مصنوعی پیوسته بوده است. اولین مورد منجر به افزایش کنترل خودکار، حمل خودکار بسته های نخ و استفاده از بسته های بزرگتر شده است. دوم، دقت و پرداخت بیشتر در ساخت بافندگی، زیرا کمبود در این کیفیت ها به راحتی در کیفیت پارچه ساخته شده از این نخ ها منعکس می شود.بیشتر مطالعه کنید

 


بافندگی‌های مدرن را می‌توان به دو دسته دسته‌بندی کرد که پارچه را به شکل صاف یا لوله‌ای تولید می‌کنند. دستگاه‌های بافندگی از نوع اول که شامل همه آنها به جز تعداد کمی است، بافندگی تخت نامیده می‌شود. بقیه به صورت دایره ای توصیف می شوند. از آنجایی که اکثریت دستگاه‌های بافندگی تخت هستند، این صفت تنها زمانی استفاده می‌شود که باید تمایز قائل شد. بافندگی‌های مسطح به دو دسته تقسیم می‌شوند: آنهایی که از شاتل استفاده می‌کنند و آنهایی که پود را از یک منبع ثابت می‌کشند که معمولاً بافندگی بدون شاتل نامیده می‌شود. (این اصطلاح کاملاً رضایت بخش نیست، زیرا برخی از ماشین های بافندگی اولیه از شاتل استفاده نمی کنند و صرفاً از داخل سوله چوبی را می گذرانند که بر روی آن پود زخمی شده است.) بافندگی های شاتل بر اساس اینکه شاتل با دست یا خودکار پر می شود به دو گروه تقسیم می شوند. . نوع دوم اغلب به عنوان ماشین بافندگی خودکار توصیف می شود، اما، به جز برای پر کردن شاتل، در عملکرد خود به طور خودکار بیشتر از ماشین بافندگی دستی یا به اصطلاح غیرخودکار نیست، که مانند همه ماشین های بافندگی مدرن، با نیروی برق کار می کند. موتور الکتریکی. در هر دو نوع بافندگی عمل بافت واقعی کاملاً خودکار است و دقیقاً به همان روش انجام می شود.

نمودار یک بافندگی مدرن
نمودار یک بافندگی مدرن
بخش های اصلی یک بافندگی مدرن
دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

ماشین‌های بافندگی دستی یا غیرخودکار فقط در مواردی استفاده می‌شوند که شرایط خاص (نخ، پارچه یا استفاده) باعث شود ماشین‌های بافندگی به‌طور خودکار دوباره پر شوند یا از نظر فنی نامناسب یا غیراقتصادی باشند. اساساً، آنها تفاوت کمی با دستگاه های بافندگی قدرت نیمه دوم قرن نوزدهم دارند. آنها خیلی سریعتر کار نمی کنند، اما بهتر مهندسی شده اند، به عنوان مثال، به جای چرخ دنده های ریخته گری از ماشین برش استفاده می کنند. اغلب هیچ روبنائی وجود ندارد که باعث تمیزی و روشنایی بهتر می شود. کانکتورهای هدل سفت و سخت استفاده می شود که منجر به تنظیم دقیق و پایدار سوله می شود. و معمولاً مکانیسم overpick با آندرپیک تمیزتر و ایمن تر جایگزین شده است.


ماشین‌های بافندگی تخت یا خودکار که به‌طور خودکار دوباره پر می‌شوند، مهم‌ترین کلاس بافندگی مدرن هستند که برای طیف وسیعی از پارچه‌ها در دسترس هستند. تقریباً در تمام این دستگاه‌های بافندگی، شاتل با جایگزینی خودکار ماسوره تخلیه شده با یک دستگاه کامل، پر می‌شود. بنابراین در اصل آنها همان ماشین های بافندگی خودکار هستند که در پایان قرن نوزدهم معرفی شدند. از آن زمان، ماشین‌های بافندگی تعویض خودکار نیز معرفی شده‌اند، اما تا حد زیادی منسوخ شده‌اند، زیرا ماشین‌های بافندگی تعویض‌کننده تا حدی توسعه یافته‌اند که می‌توانند با اکثر نخ‌هایی که زمانی استفاده از شاتل برای آن‌ها ضروری بود، مقابله کنند. بافندگی تعویض


جدا از اصلاحات مهندسی عمومی، ماشین‌های بافندگی اتوماتیک عمدتاً از نظر عرضه پود پیشرفت کرده‌اند. جایگزین‌هایی برای ماسوره‌ای که با دست پر می‌شود در حال حاضر به شکل لودر خودکار وجود دارد. و ماشین بافندگی اتوماتیک، ماشین بافندگی با مخروط‌های بزرگ نخ تغذیه می‌شود، که روی پیچ‌های بافندگی پیچیده می‌شود. این جایگزین ها فقط با نخ های خاصی از نظر فنی امکان پذیر و اقتصادی هستند. بنابراین، هر سه نوع عرضه پود همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. یک جایگزین برای باتری دوار، هنگامی که از بافت بیش از یک رنگ استفاده می شود، یک سری پشته های عمودی است.


اصل پر کردن شاتل برای هر سه سیستم یکسان است. هنگامی که شاتل در جعبه شاتل ثابت است و میله حمل نی در دورترین فاصله به سمت جلو قرار دارد، حسگر وارد شاتل می شود و حس می کند که آیا پود در نقطه فرسودگی است یا خیر. فلرها ممکن است مکانیکی یا الکتریکی باشند که به ترتیب بر روی آن تکیه دارند

تغییر در اصطکاک یا تغییر در مقاومت الکتریکی ناشی از عدم وجود پود. روش دیگر، با پودهای ظریف، ممکن است از یک حسگر نوری استفاده شود که برای عملکرد آن به تغییر در میزان نور منعکس شده در هنگام آشکار شدن پین لخت بستگی دارد.


هنگامی که حسگر احساس کرد که بوبین تقریباً خالی است، سیگنال‌های مکانیکی یا الکتریکی به مکانیسم انتقال منتقل می‌شود که وقتی شاتل به طور مناسب در موقعیت مناسب قرار می‌گیرد و به‌طور لحظه‌ای در حال استراحت است، هم از نظر حرکت تار و هم در جهت پود، یک چکش جدید ایجاد می‌کند. ماسوره در موقعیت خود قرار می گیرد و به طور همزمان آن خالی از پایه باز شاتل خارج می شود. ماشین بافندگی با سرعت عادی خود در تمام طول مدت به کار خود ادامه می دهد.


در طول این عملیات، طول های ناخواسته پود ایجاد می شود که از سمت چپ امتداد می یابد. اینها، اگر کنترل و دفع نشوند، ممکن است به داخل پارچه راه پیدا کنند و به عنوان نقص ظاهر شوند. دستگاه‌های بافندگی مدرن روش‌های مکانیکی قبلی را با مکش پنوماتیک تکمیل می‌کنند و در نتیجه ظریف‌ترین پارچه‌ها را می‌توان بدون افت کیفیت بر روی دستگاه‌های بافندگی خودکار تعویض‌کننده ماسوره بافته کرد. برای اطمینان از برداشتن باقیمانده پود روی ماسوره قدیمی که تا چشم شاتل امتداد می یابد، یک کاتر به سمت جلو در جعبه شاتل حرکت می کند و درست قبل از بیرون ریختن ماسوره، پود را نزدیک چشم می برید.


سرعت بالا، که اغلب با استفاده از شاتل های بزرگ و سنگین همراه است، به این معنی است که این ماشین های بافندگی مدرن پر سر و صداتر از همیشه هستند. سطح سر و صدا در یک کارخانه نساجی معمولی بالاتر از سطحی است که در آن ناشنوایی پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت رخ می دهد.


بافندگی های بدون شاتل سه نوع هستند که نوع اول غالب است: شاتل ساختگی، راپیر و جت سیال. نوع ساختگی شاتل، موفق‌ترین دستگاه بافندگی بدون شاتل، از یک شاتل ساختگی استفاده می‌کند، پرتابه‌ای که فاقد پود است، اما به روش شاتل از سوله عبور می‌کند و دنباله‌ای از نخ در پشت آن باقی می‌گذارد.

نوع راپیر با استفاده از یک راپیر یا یک جفت راپیر، یک برش پود را از یک بسته ثابت به داخل سوله منتقل می کند. راپیرها یا میله‌های سفت و سخت یا نوارهای فولادی انعطاف‌پذیر هستند که وقتی در سوله هستند مستقیم هستند اما در هنگام خروج روی چرخ پیچیده می‌شوند تا فضای کف را ذخیره کنند. ماشین‌های بافندگی راپیر در مجموع ساده‌تر و همه‌کاره‌تر از ماشین‌های بافندگی شاتل ساختگی هستند، اما نتوانسته‌اند به چنین نرخ‌های بالایی از درج پود دست یابند که حداکثر آن بیش از 400 یارد (365 متر) در دقیقه نیست. آنها از نظر تعداد راپیرهای به کار گرفته شده و نوع سلواژ ارائه شده متفاوت هستند. برخی از آنها با گرفتن انتهای آزاد پود و انتقال آن از طریق سوله به جای شروع با یک حلقه عمل می کنند. دستگاه‌های بافندگی جت سیال، که اخیراً از نوع بدون شاتل ساخته شده‌اند، در مقیاس بسیار کوچک‌تری نسبت به دو نوع دیگر که در بالا توضیح داده شد، تولید و استفاده می‌شوند. آنها دو نوع هستند، یکی از یک جت هوا و دیگری یک جت آب برای به حرکت درآوردن طول اندازه گیری شده از پود در داخل سوله استفاده می کند. اهمیت این پیشرفت در این است که برای اولین بار هیچ چیز جامدی به جز پود به داخل سوله منتقل نمی شود، که مشکلاتی را که معمولاً با بررسی و حفاظت از تاب برداشته می شود را از بین می برد و صدا را تا حد قابل قبولی کاهش می دهد.

علاوه بر آن دسته بافندگی هایی که خود را به صورت صنعتی تثبیت کرده اند، دستگاه های بافندگی هنوز در مرحله آزمایشی هستند. توسعه ماشین بافندگی همیشه کند است: برخی از ماشین‌های بافندگی که به تازگی مورد توجه قرار گرفته‌اند، ریشه در اختراعاتی دارند که 50 یا حتی 100 سال قبل از آن ساخته شده‌اند. شدیدترین فعالیت در زمینه ماشین‌های بافندگی بدون شاتل است، زیرا این دستگاه‌ها بیشترین چشم‌انداز را برای دستیابی به افزایش نرخ درج پود و اجتناب از معایب صدا، خطر، لرزش، مصرف برق بالا و عوامل فرسایشی در استفاده از شاتل ارائه می‌دهند. . نهايي در طرح مستقيم روشي است، هنوز هم آزمايشي، كه در آن پود با سرعت بالا به صورت طولي تار مي شود و تار را تحت حركت خود مي گذراند و چيزي جز چيدن پود وارد سوله نمي شود. نام اینرسی به این روش داده شده است. یک ماشین بافندگی آزمایشی دیگر از چندین راپیر برای درج پود استفاده می کند و علاوه بر این، هدل ها و نی را از بین می برد.

منبع مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جمعه 8 بهمن 1400 ساعت 23:31 | بازدید : 1088 | نوشته ‌شده به دست ممد | ( نظرات )

این داستان یک غلاف پنبه ای کوچک و بامزه است که در جایی در آسیا با الیاف کرکی زیادی در داخل آن متولد شد.

پس از دگردیسی آن به پارچه‌های پنبه‌ای زیبا، به هفت دریا سفر می‌کند و در نهایت با بهترین طراحان مد ترکیب می‌شود و در قفسه‌های نمایشی نمایشگاه‌های مد گران‌قیمت جای می‌گیرد.

سفر این الیاف پنبه به پارچه، هیجان انگیزترین داستان نیست. چاپ عکس روی تیشرت اما من تو را دوست دارم، پاد، زیرا تو و دوستانت برای میلیون‌ها نفری که از تو برای بستن بچه‌هایشان، رفتن به مهمانی‌ها، ازدواج و حتی دفن کردنشان استفاده کرده‌اند، خوشحالی زیادی به ارمغان آورده‌ای.


منشاء پنبه
صحبت کردن در مورد تاریخ پنبه، صحبت کردن در مورد تاریخ بشر است. انسان برای مدت طولانی الیافی از پنبه می بافد، بنابراین زندگی و پارچه و رویدادهای تاریخی - همه چیز در هم تنیده شده است.

پنبه در 2300 سال قبل از میلاد در تمدن دره سند کشت می شد. وقتی کلمب متوجه شد که پنبه آمریکای شمالی قبلاً در این قاره کشت شده بود. شواهدی مبنی بر استفاده از پنبه توسط تمدن کارال در پرو در حدود 3000 سال قبل از میلاد یافت شده است.

دانه‌ها و طناب‌های پنبه‌ای مربوط به حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد در پرو یافت شده است. ویکیپدیا

 

در هند زراعت و بافندگی پنبه یک روش زندگی است. حتی به مهم ترین جنبش سیاسی در شبه قاره - جنبش آزادی - مرتبط است. ریسندگی دستی نخ پنبه توسط گاندی به نمادی از تولید بومی و در نهایت آزادی از حکومت استعمار تبدیل شد.

برخی حتی پنبه را دلیل ظهور انقلاب صنعتی می دانند، چیزی که دنیای مدرن را مانند امروز شکل داد.

مرجع: چرا پنبه در طول انقلاب صنعتی مهم بود؟

امروزه بیش از 100 نوع پارچه پنبه ای موجود است - همه پارچه های طبیعی زیست تخریب پذیر زیبا. با الیاف دیگر مانند پشم، ابریشم و مصنوعی ترکیب می شود تا از تمام خواص آنها بهره مند شود.

امروزه پنبه مهم‌ترین کالای کشاورزی غیرغذایی جهان و یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت لباس است. تی شرت، شلوار جین، کت و شلوار، لباس زیر، حوله - از هر چیزی که استفاده می کنید، ممکن است یک عنصر پنبه در آن وجود داشته باشد.

درباره دوخت پنبه بیشتر بدانید

پارچه نخی چگونه ساخته می شود؟بیشتر بدانید
کشت پنبه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا، آسیا، استرالیا و آمریکا با آب و هوای خشک و گرم و نور زیاد خورشید مطلوب است. گیاه پنبه متعلق به تیره Gossypium از خانواده Malvaceae است. Gossypium Barbadense، Gossypium Arboreum و Gossypium Herbaceum، Gossypium Hirsutum گونه های اصلی مورد استفاده برای تولید تجاری پارچه پنبه ای هستند.


مزیت الیاف پنبه این است که می توان آنها را به نخ های بسیار ریز اما همچنان قوی ریسید.

بنابراین در اینجا مراحل است.

غلاف های بذر پنبه (قوزه) با الیاف پنبه کرکی در داخل، ابتدا از گیاه برداشت می شود. برای آن از ماشین های تخصصی استفاده می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد غلاف بذر پنبه و کشت آن را می توانید در اینجا بخوانید.

سپس این غوزه‌ها تمیز می‌شوند که کثیفی، مواد برگ و غیره را پاک می‌کند. سپس الیاف از غلاف‌ها جدا می‌شوند. برای این کار از پنبه پاک کن استفاده می شود. لینترها، الیاف فاز کوتاهی که دانه پنبه را می پوشانند، در زیر الیاف پنبه فازی نرم جدا شده و برای مصارف دیگر خارج می شوند.

در سال 1794، مخترع متولد ایالات متحده، الی ویتنی (1765-1825) اختراع پنبه پاکن را به ثبت رساند، دستگاهی که انقلابی در تولید پنبه با سرعت بخشیدن به روند حذف دانه ها از الیاف پنبه ایجاد کرد - history.com

الیاف پاک شده را لینت می گویند. به صورت عدل ذخیره می شود.


سپس آنها را بر اساس طول الیاف، قدرت، رنگ، ظاهر تمیز شده و غیره طبقه بندی می کنند.

سپس این عدل ها برای بافندگی به کارخانه های نساجی فروخته می شود.

در آنجا پرزها از طریق دستگاه کارتینگ برای تمیز کردن ارسال می شود.

پرزها به صورت یک طناب نرم و بدون پیچ و تاب به نام بریده بیرون می آیند.

برش به قاب های ریسندگی وارد می شود و سپس به نخ تبدیل می شود.

اکتشافات مهم در تاریخ توسعه پنبه: ریسندگی جنی برای مکانیزه کردن ریسندگی (جیمز هارگریوز)، ریسندگی مول که ساخت (ساموئل کرامپتون)

نخ ها را در دستگاه های بافندگی یا ماشین های بافندگی به پارچه پنبه ای تبدیل می کنند. برای ایجاد پارچه نخی نیز از تکنیک های ریسندگی دستی و بافندگی دستی استفاده می شود. پارچه های نبافته نیز با الیاف پنبه ساخته می شوند.

پارچه ای که از ماشین بافندگی بیرون می آید را کالای خاکستری می گویند

سپس این ماده سفید می شود، رنگ می شود و تمام سطوح مورد نیاز برای پذیرش در بازار داده می شود


جزئیات بیشتر در مورد مراحل تبدیل فیبر به پارچه را می توانید در اینجا بخوانید.

مطالب بیشتر برای شما در مورد پارچه پنبه ای

کتاب – بیوگرافی یک فیبر انقلابی – استفان یافا. امپراتوری پنبه - Sven Beckert

وب سایت : تاریخچه کشاورزی پنبه در هند – مقاله در اینجا; internationalconcepts.net/aboutcotton.htm

مکان های دیدنی: موزه پنبه در بورس پنبه ممفیس
وب سایت ممفیس، تنسی، ایالات متحده آمریکا – https://memphiscottonmuseum.org/; موزه ملی کاورلت آمریکایی در بدفورد، PA.

ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 7 بهمن 1400 ساعت 13:47 | بازدید : 1104 | نوشته ‌شده به دست ممد | ( نظرات )

خلاصه
در طول جهانی شدن اقتصادی، جنبه نوآوری کارآفرینی تقریباً در همه بخش‌ها از جمله صنعت مد اهمیت حیاتی یافته است. ظهور اقتصاد کارآفرینی نوع جدیدی از رقابت را در صنعت مد تحریک کرد و چهره و ماهیت مزیت رقابتی را در سراسر جهان تغییر داد. در این زمینه، بخش مقدماتی پژوهش با تمرکز بر تئوری ها و تعاریف نوآوری و کارآفرینی به تشریح «کارآفرینی نوآور» می پردازد. در پرتو ادبیات برجسته در مورد کارآفرینی مرتبط با نوآوری، می‌توانیم استدلال کنیم که مشاغل مد و کارفرمایان مد برای تولید شرکت‌هایی با عملکرد بالا نیاز به سطح بالایی از نوآوری و کارآفرینی دارند. همانطور که به طور خاص در ادبیات تاکید شده است، نوآوری عملکرد شرکت را افزایش می دهد و به مزیت رقابتی کمک می کند. برای حمایت از این استدلال، شواهدی در مورد کارآفرینان مبتنی بر نوآوری و چگونگی ارتباط نوآوری با کارآفرینی از شرکت‌های مد، طراحان مد کارآفرین و نوآوری‌های مختلف آنها ارائه شد. صنعت مد نمونه های متعددی از افرادی را ارائه می دهد که به طور همزمان مخترع، مالک و مدیر شرکت های تجاری مد هستند. اینها به عنوان محصولی از ایده‌های مد تجاری و روش‌های طراحی، ساخت، تجارت یا بازاریابی پدید آمدند که باعث تغییرات انقلابی یا تدریجی در صنعت مد شد. چاپ روی هودی تأثیر آنها به عنوان عناصر مزیت رقابتی در صنعت مد نیز برجسته شده است. در بخش آخر مطالعه، مدیریت نوآوری در صنعت مد مورد ارزیابی قرار می گیرد. علیرغم نفوذ زیاد مد در جامعه مدرن، تحلیل آن از منظر مدیریت به اندازه کافی انجام نشده است، و از این رو "خلاقیت مد و عقل کسب و کار" به طور قطعی جداگانه دیده می شود. امروزه، تجارت جهانی مد، علاوه بر سطح بالایی از خلاقیت و نوآوری، با توجه به توسعه سریع استراتژی‌های تجاری مرتبط با مدیریت مد، نیازمند تکنیک‌های مدیریتی پیچیده است.

مقاله قبلی در شماره مقاله بعدی در شماره
کلید واژه ها
نوآوری کارآفرینی مدیریت شرکت عملکرد مد کسب و کار صنعت مد

دانلود متن کامل به صورت PDF
منابع
[1]
رابین لو و سو ماریوت (2006)، شرکت: مفاهیم کارآفرینی و نوآوری، زمینه ها و تجاری سازی، BH (Butterworth-Heinemann) Elsevier، آکسفورد.
Google Scholar
[2]
Uche Okonkwo (2007)، برندسازی مد لوکس: روندها، تاکتیک ها، تکنیک ها، پالگریو مک میلان، نیویورک.
Google Scholar
[3]
اس.جی هیز، نیکولا جونز
مد سریع: یک عکس فوری مالی
مجله بازاریابی و مدیریت مد، 10 (3) (1385)، صص 282-300
رکورد CrossRefView در ScopusGoogle Scholar
[4]
آن تی. کلوگ [و همکاران] (2002)، در یک مد تأثیرگذار: دایره‌المعارفی از طراحان مد و خرده‌فروشان قرن نوزدهم و بیستم که لباس را تغییر دادند، چاپ گرین‌وود، ایالات متحده.
Google Scholar
[5]
یان اولیجن و ترنس ای. براون (ویرایشگران) (2004)، «نوآوری، کارآفرینی و فرهنگ، موضوعی از تعامل بین فناوری، پیشرفت و رشد اقتصادی؟ یک مقدمه»، در ترنس ای. براون و یان اولیج (ویرایشگران)، نوآوری، کارآفرینی و فرهنگ، تعامل بین فناوری، پیشرفت و رشد اقتصادی Edward Elgar Publishing Limited، UK.
Google Scholar
[6]
W. Yu، J. Fan، S.C. Harlock و S. P. Ng (ویرایش‌ها) (2006)، "نوآوری و فناوری لباس‌های صمیمی زنان،" وودهد انتشارات محدود، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[7]
Rogers E, Diffusion of Innovations, 3rd edition, (1983), The Free Press, 11. in W. Yu, J. Fan, SC Harlock and SP Ng (Eds.) (2006), “Innovation and Technology of Women's Intimate Apparel "، وودهد انتشارات محدود، کمبریج، انگلستان؛.
Google Scholar
[8]
کلیپسون سی، (1991)، "مدیریت نوآوری"، ویرایش شده توسط جین هنری و دیوید واکر، انتشارات سیج.
Google Scholar
[9]
توماس کی مک کراو (2007)، "پیامبر نوآوری: جوزف شومپیتر و تخریب خلاق"، انتشارات بلکنپ از انتشارات دانشگاه هاروارد، کمبریج، ماساچوست، و لندن، انگلستان.
Google Scholar
[10]
لوئیجی ماراموتی (2000)، "ارتباط خلاقیت"، در نیکولا وایت و ایان گریفیث (2000)، تجارت مد، نظریه، عمل و تصویر، ناشر برگ، آکسفورد، بریتانیا.
Google Scholar
[11]
P.A. ویکهام
کارآفرینی استراتژیک
(ویرایش سوم)، پیرسون، هارلو (2004)
Google Scholar
[12]
مایکل پندر (2009)، معنای کارآفرینی: یک مفهوم مدولار، تجارت رقابتی J Ind، Springer، 9: 77-99.
Google Scholar
[13]
سی.جی. یونگ
روح در انسان
هنر و ادبیات، انتشارات دانشگاه پرینستون (1971)
Google Scholar
[14]
آریتی، اس.، (2000)، "خلاقیت - ترکیب جادویی"، نیویورک: کتابهای پایه، 1976. نقل شده در لوئیجی ماراموتی (2000)، "ارتباط خلاقیت"، در نیکولا وایت و ایان گریفیث، تجارت مد، نظریه ، تمرین و تصویر، ناشر برگ، آکسفورد، انگلستان.
Google Scholar
[15]
Miller, D. and Friesen, P.H. (1983) استراتژی سازی و محیط. راهبردی

مجله مدیریت، 4، 221-31.
Google Scholar
[16]
جی.جی. کوین، دی.پی. اسلوین
مدل مفهومی کارآفرینی به عنوان رفتار شرکتی
کارآفرینی: نظریه و عمل، 16 (1991)، ص 7-24
CrossRefGoogle Scholar
[17]
لومپکین، جی.تی. و دس، جی.جی. (1996) شفاف سازی ساختار جهت گیری کارآفرینی و پیوند آن با عملکرد. بررسی آکادمی مدیریت، 21، 135-72. در آسترید هایدمن لاسن، برایان وجروم وایرنز و هری بوئر (2009)، " جهت دهی مجدد به سفر کارآفرینی شرکتی: کاوش در نقش مدیریت میانی، خلاقیت و نوآوری مجله مدیریت، جلد 18 شماره 1، انتشارات بلک ول.
Google Scholar
[18]
B. Antoncic، R.D. Hisrichاینجا 
تبیین مفهوم کارآفرینی داخلی
مجله توسعه کسب و کار کوچک و بنگاه، 10 (2003)، ص 18-25
Google Scholar
[19]
پتیگرو، AM، ویتینگتون، آر.، ملین، ال.، سانچز-راند، سی، ون دن بوش، اف.، رویگروک، دبلیو و نوماگامی، تی. (2003) "اشکال نوآورانه سازماندهی"، سیج، لندن .
Google Scholar
[20]
روآن گیبسون (ویرایشگر) (1998)، "بازاندیشی در آینده: بازاندیشی در کسب و کار، اصول، رقابت، کنترل و پیچیدگی، رهبری، بازارها و جهان"، انتشارات نیکلاس بریلی، لندن.
Google Scholar
[21]
R. Lewis، (2001)، پیشگفتار، Woodhead Publishing Limited در همکاری با موسسه نساجی، کمبریج، انگلستان در Xiaoming Tao (2001)، "الیاف هوشمند، پارچه ها و لباس"، Woodhead Publishing Limited با همکاری موسسه نساجی، انگلستان .
Google Scholar
[22]
گیلسو چو (ویرایشگران) (2010)، "تکنولوژی و کاربردهای لباس هوشمند: عوامل انسانی و ارگونومی"، CRC Pres، ایالات متحده آمریکا.
Google Scholar
[23]
چرتلی و ایوانلانگنهوو (2006)، "منسوجات هوشمند برای کودکان"، انتشارات وودهد، کمبریج، انگلستان. در اچ آر ماتیلا (2006)، "منسوجات و لباس های هوشمند"، انتشارات وودهد، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[24]
Gopalsamy C., Park S., Rajamanickam R., and Jayaraman S., 'The wearable motherboard: the first نسل از ساختارهای نساجی سازگار و پاسخگو (ARTS) برای کاربردهای پزشکی', J. Virtual Reality, vol. 4، صفحات 152-168، 1999. در H. R. Mattila (2006)، "منسوجات و لباس های هوشمند"، Woodhead Publishing Limited، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[25]
پارک اس. و جایرامان اس.، «سلامت الکترونیک و کیفیت زندگی: نقش مادربرد پوشیدنی»، سیستم‌های سلامت الکترونیکی پوشیدنی برای مدیریت سلامت شخصی، Lymberis A.، De Rossi D.، ISBN 1 58603 449 9، p. 239-252. در اچ آر ماتیلا (2006)، "منسوجات و لباس های هوشمند"، انتشارات وودهد، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[26]
Paradiso R.، Loriga G. و Taccini N.، (2006)، "سیستم پوشیدنی برای پایش علائم حیاتی"، سیستم‌های سلامت الکترونیک پوشیدنی برای مدیریت سلامت شخصی، Lymberis A.، De Rossi D.، ISBN 1 58603 449 9, p. 253-259. در اچ آر ماتیلا (2006)، "منسوجات و لباس های هوشمند"، انتشارات وودهد، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[27]
Grossman P.، "The Lifeshirt: یک سیستم سرپایی چند منظوره که سلامت، بیماری و مداخله پزشکی را در دنیای واقعی نظارت می کند"، سیستم های پوشیدنی سلامت الکترونیکی برای مدیریت شخصی سلامت، Lymberis A.، De Rossi D.، ISBN 1 58603 449 9، ص 133-141. در اچ آر ماتیلا (2006)، "منسوجات و لباس های هوشمند"، انتشارات وودهد، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[28]
Eundeok Kim، K.P. کیم، جانسون
پیش بینی صنعت مد ایالات متحده با متخصصان صنعت – مواد و طراحی» مجله بازاریابی و مدیریت مد، 13 (2) (2008)، صفحات 256-267
[29]
Beatrice Le Pechoux and Trevor J. Little (2001) Preliminary Explorations of a Pattern Language for Innovation Management, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 5، 3، 199-207.
Google Scholar
[30]
کریستین سورنسن (2009)، "بازار مد و محیط بازاریابی"، در مایک ایزی (ویرایش شده توسط) (2009)، بازاریابی مد، ویرایش سوم، انتشارات ویلی بلکول.
Google Scholar
[31]
زینت، آکتغلو
مطالعه تفصیلی محاسبه هزینه تهیه یک مجموعه
مجله بازاریابی و مدیریت مد، 5 (2) (1380)، صص 145-153
Google Scholar
[32]
H. R. Mattila (2006)، "منسوجات و لباس های هوشمند"، وودهد انتشارات محدود، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[33]
جوزف شومپیتر، چرخه های تجاری)، اول، ص. 243. در نظریه توسعه اقتصادی (ص. 65)، در توماس کی مک کراو (2007)، "پیامبر نوآوری: جوزف شومپیتر و تخریب خلاق"، انتشارات بلکنپ از انتشارات دانشگاه هاروارد کمبریج، ماساچوست، و لندن، انگلستان.
Google Scholar
[34]
آمیت بهادوری (2007)، "رشد، توزیع و نوآوری، درک روابط متقابل آنها"، راتلج، لندن.
Google Scholar
[35]
ارزش گزارش صنعت مد بریتانیا، ارائه شده توسط شورای مد Biritish و Oxford Economics.
Google Scholar
[36]
Maidique M A، کارآفرینان، قهرمانان و نوآوری تکنولوژیک، بررسی مدیریت اسلون، 1980.
Google Scholar
[37]
به روز رسانی آنلاین گزارش نوآوری، DTI، انگلستان، فوریه 2005.
Google Scholar
[38

]
سولاز، امبلدا و همکاران، (2006)، "منسوجات هوشمند برای کاربردهای پزشکی و نظارت"، انتشارات وودهد، کمبریج، انگلستان. در H. R. Mattila (2006)، "منسوجات و لباس های هوشمند"، وودهد انتشارات محدود، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[39]
جییون کانگ، هاسون پارک-پوپس
انگیزه‌های خرید لذت‌گرا و سودمند رهبری مد
مجله بازاریابی و مدیریت مد، 14 (2) (1389)، صص 312-328
Google Scholar
[40]
Ramstad, E. and Fowler, G.A. (2007)، "تلفن همراه پرادا می پوشد"، وال استریت ژورنال، جلد. 249 شماره 15، ص. B5.
Google Scholar
[41]
Kittichai Watchravesringkan و Nancy Nelson Hodges، بررسی پذیرش مصرف کنندگان از محصولات مد با تکنولوژی بالا: نقش عوامل انگیزشی بیرونی و درونی، مجله بازاریابی و مدیریت مد جلد. 14 شماره 2، 1389، صص 263-281.
Google Scholar
[42]
R. Polegato، M. Wall
جستجوی اطلاعات توسط رهبران و پیروان عقاید مد
مجله پژوهشی اقتصاد خانه، 8 (1980)، ص 327-338
مشاهده رکورد در ScopusGoogle Scholar
[43]
اسپرولس، جی.بی. (1979)، مد: رفتار مصرف کننده نسبت به لباس، برجس، مینیاپولیس، MN.
Google Scholar
[44]
J.E. Workman، K.K.P. جانسون
رهبری افکار مد، نوآوری مد و نیاز به تنوع»، مجله تحقیقاتی لباس و منسوجات، 11 (3) (1993)، ص 60-64
مشاهده رکورد در Scopus
[45]
H R. Mattila (2006)، "منسوجات و لباس هوشمند"، وودهد انتشارات محدود، کمبریج، انگلستان.
Google Scholar
[46]
مهتاب اوزشاهین، جمال زهیر و ا.
Google Scholar
[47]
A. Zafer Acar و Cemal Zehir، "توسعه و اعتبار سنجی ابزار اندازه گیری قابلیت های تجاری مبتنی بر منابع".
Google Scholar
[48]
پیتر اف دراکر، نوآوری و کارآفرینی، تمرین و اصول
Google Scholar
[49]
مایکل اچ بست (2001)، "مزیت رقابتی جدید، تجدید صنعت آمریکایی"، انتشارات دانشگاه آکسفورد، انگلستان.
Google Scholar
[50]
ای. مایکل، پورتر
استراتژی چیست»، 74 (6) (1375)، صص 61-78
مشاهده رکورد در Scopus
[51]
مایکل همر، "فراتر از مهندسی مجدد چگونه سازمان فرآیند محور کار و زندگی ما را تغییر می دهد"، هارپر کالینز.
Google Scholar
[52]
رابرت هیریچ (2004)، "چگونه سیزده مشکل بزرگی که تجارت را از مسیر خود خارج می کنند، رفع و پیشگیری کنیم"، مک گراو هیل، ایالات متحده.
Google Scholar
[53]
C. K. Prahalad and M. S. Krishnan (2008)، "عصر جدید نوآوری، هدایت ارزش همزمان از طریق شبکه های جهانی"، MacGraw Hill، ایالات متحده.
Google Scholar
[54]
C.K. گری همل، پراهالاد
رقابت برای آینده بررسی کسب و کار هاروارد
انتشارات مدرسه بازرگانی هاروارد (1991)
ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب